fredag 26 mars 2010

Vardagshumor hos oss.

Vi åt revbensspjäll igår. Vi brukar först koka dem minst en timma för att få dem riktigt möra och sedan ugnsgriljera dem ytterligare 15 min efter det. När det är klart, vi har satt oss till bords och sambon skär bort kött för att ge till Majkis, säger jag:

- Kolla att det är genomstekt innan du ger det till Majkis.
Varpå sambon svarar mig:
- Var försiktig när du äter...det kan finnas ben i maten.

Gu vad roliga vi är. Så här i efterhand kan jag tycka att det var tur att just vi hittade varann...är väl inte så många andra som skulle vilja ha oss.




Ett nytt gäng med bakverk har blivit virkivirkade...och lite påskpyntade.

5 kommentarer:

Karin sa...

haha...äktenskapstycke:-)

Vad tar du för en sån bakelse??
och photoshoppar du aldrig numera??
Två frågor till dih/ krams

Elin sa...

Det kakfatet vill jag ha, underbart!

sandra sa...

Haha! Precis min galna humor också =)

Ha en riktigt mysig helg!

Hälsn Sandra

Li.W sa...

Kul humor!!! =)
Ha en bra helg!
Kram Linda

Sandra sa...

Alltså, dina bakelser och mössor är så underbara!!