tisdag 11 maj 2010

Min lilla tjej.



Min lilla, lilla bebis har numer blivit en go liten tjej med skinn på näsan och med massor egen vilja. Eller blivit ett litet tvåochetthalvtårigt trots-troll som tror att hon kan bestämma allt.
Lite beroende hur man ser på det.

Igårkväll sa jag till Majkis att min kompis E skulle komma till mig, och så skulle E och jag gå ut och gå en sväng. Majken pekade på mig med sitt lilla pekfinger och sa bestämt:
- Mamma. Stanna i huset!

Och häromdagen när jag satt och kollade min mail hade Majkis fått tag på mina halsband och satt och lekte med dem brevid mig. Jag sneglade åt hennes håll och sa:
- Du är försiktig med de där va? Majken blängde lite på mig och svarade:
- Titta på datorn istället.



OMG. Jag har närt en mops vid min barm.


Och Kungen är mycket bättre. Och Kungen är i skolan igen. Och Kungen ska vara med i cirkusföreställningen imorgon. Yeay!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Jag vill bara skriva att jag älskar att följa din blogg, dina texter och dina upplevelser. Du skriver så fruktansvärt bra!

Lillasystern sa...

Va bra att Kungen mår bra igen! Skönt! Och Majkis är en väldigt go skitunge... :D

Kram, kram

kungen o majkis sa...

Johanna: Tack så hjärligt, det värmde :)!

Lillasystern: Ja, en go skitunge är vad hon är det :-D!

Photo by Maria sa...

Barn är härligt ärliga..

Kram Mia

Elin sa...

Ha ha..jag älskar att läsa Majkisuttryck! :)

Med så mycket skinn på näsan kommer hon klara sig galant här i livet.. :)

Kram från Elin o Molls.