torsdag 9 december 2010

Virkad skidglasögonmössa.



Tyckte Majkis behövde en mössa till. Nä, det behövde hon egentligen inte. Men jag var sugen på att göra just en sån här mössa. Jag såg på något skidevenemang på tv och en av reportrarna hade på sig något liknande. Och såklart ville jag göra en egen variant.



Detta är bilder på den första varianten jag gjorde. Jag har gjort likadan till fast med bandet lite högre upp. Den har inte fastnat på bild ännu. Själva mössbärande objektet är typ aldrig stilla. Och blir mer och mer suddig för varje bild.
Snygg-Kungen fick den första. Han passar i rosa. Och han är ju lite lättare att ta kort på. Men det hanns inte med innan han åkte till skolan.

Och har ni sett legos nya?



Värdetransportrån heter den. Tur att Majkis inte gillar lego så mycket ännu. Hon gillar ju mest Barbie. Hon har ju Skattefuskar-Ken, men nu är är hon ju tre år så jag tror hon är redo för Fortkörnings-Barbie och Lägenhetsinbrotts-Ken i julklapp. Jag menar...värdetransportrån bör man väl kanske vänta med till de är 6-7 år iallafall. Ungefär då är det väl också kanske lagom att avancera till Yxmördare-Ken. Kanske.

13 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Värdetransportrån?? Ha ha.. Eller kul är det ju egentligen inte, skall de lära sig så de kan det hela när pengarna tryter i framtiden tro??

Alltså.. Dina mössor.. De är fantastiska..

Kram Mia

Elin sa...

Ja, ha ha, jag läste om legos värdetransportrån. Jag funderar på mycket angående det....... Vem, vad hur?! Liksom.

Du är så duktig och jag är så avundsjuk. Mina ungar får nöja sig med köpe-mössor....

Allt gott. :)

/Elin o Molls

Anonym sa...

Vilken härlig mössa!

Och ja, det där med värdetransportrån..
1, när jag var liten byggde vi ihop saker själva, inte färdiga modeller av allt.
2, Hur i helvete tänkte de nu..?

Johanna sa...

Fy farao vad snygg mössa!! :D Verkligen skitläcker... och jag tycker aldrig det är för tidigt att lära barnen om värdetransportrån, fiffleri, mymleri och andra hemskheter ;)

Li.W sa...

Jätte fin mössa! Kul!
Ja... hur tänkte dom med värdetransportrån???
//Linda

Sandra- Mamma till Nikki sa...

Vilken härlig mössa! Stencool ju:) Så duktig du är!:)

Caroline sa...

Vilken sjyst mössa =))

design by mw sa...

Jättecool mössa! Man blir glad när man ser den.

Anonym sa...

Megacool mössa!!! Får man vara nyfiken och fråga vad du brukar använda för garn till dina mössor?

kungen o majkis sa...

Anonym: Jag använder mig oftast av Jubileumsgarn, Freja-garn eller carolinagarn och 3,5 virknål :)!

Mindecor sa...

Hittade hit via fröken fräken och fick mig några skratt. Så kul med lite roliga och personliga inlägg och för att inte nämna dina virkningar. Grymt avundsjuk. Kan inte själv men skulle hemskt gärna vilja ha en mössa med glasögon som du gjort. Så cool!

Anonym sa...

Oh...såå fin o rolig mössa...skrattar högt när jag läser din blogg ...Annika/Emis mamma

malinkf sa...

Har du något mönster på skidglasögonsmössan. Den är ju för coola. Har ju 4 barn som älskar att åka slalom. Skulle verkligen vilja göra såna till dem.