lördag 13 oktober 2012

Minipyssel.

Jag håller på med ett virkprojekt. Som för tillfället står lite still. Jag har nämligen haft ont i nacken sedan i måndags. Då jag med en kompis gick en rask promenad i enochenhalv timma. I regn och blåst. Hurtiga värre. Och så fick jag nackvärk. Det var väl det jag visste. Rent livsfarligt att motionera ju.
Men ett litet, litet pyssel har jag ju hunnit med. Jag tyckte att det var dags att ta ner mina påskägg som hängde i vår dörrkrans. Istället trädde jag en massa fina löv på en stråltråd och drog i hop till en liten boll. Och satte fast i kransen som en liten brosch på ena hörnet. Efter inspiration från Kinoko. Lilla lövbollsbroschen får sitta där tills det är dags för den årliga mosskransen. Typ en vecka eller två.

Och vår Kungen kan ju en massa låttexter, fraser och ramsor. Men han kan ju inte kommunicera så bra med sina ord. Han kan liksom inte säga vad han vill. Förutom ordet IGEN. Som han använder när något är väldigt skoj. Och han slänger in fraser från låtar lite då och då. Och ibland sitter fraserna klockrent. Som häromdagen.

Kungen blir buren till duschen av sin pappa och går förbi mamman på vägen.
Mamman: Nejmen... vad är det här för nakenfis?!
Kungen: I´m sexy and I know it.



Det kungliga självförtroendet verkar det iallafall inte vara något större fel på.

Nu ska jag fortsätta kurera min nacke. Med värmekudde, Voltaren gel och Panodil. Alternativt med värmekudde och rödvin. Har inte riktigt bestämt mig ännu.

Ha en fortsatt härlig helg.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker ändå det är helt otroligt att han snappar upp låtar så bra! (Skrattade högt denna gången!) hur tidigt började han med det? Med vänlig hälsning, Suzi www.suziettan.blogg.se

kungen o majkis sa...

Suzi: KOmmer inte riktigt ihåg när han började riktigt när han började med låtciterandet. Han började iallafall härma enstaka ord som vi sa när han var runt 2,5 år, ca ett år efter han fick sin hjärnskada. Sedan har det bara rullat på! Och han bar blivit bättre och bättre på att snappa upp sånger. Just nu sjunger han Sean Banan, och innan dess var det Leonard Cohens Halleluuuulja som ekade mellan väggarna. Ganska blandad musiksmak kan man säga.

Anita sa...

Är man kung så är man!!

Jag vill oxå ha sådana sifferschabloner som du har. Vart har du köpt dom?

kungen o majkis sa...

Anita.
Visst är de fina! Sifferschablonerna köpte jag i en liten lokal inredningsbutik. De är från Chic Antiques Denmark, kanske att de finns nånstans på nätet?

Photo by Maria sa...

Ha ha ha!!!! Underbara kungen =)

Kram Mia

skapa och inreda sa...

Blir så glad över ditt inlägg :)

CreandoPhoto sa...

Underbara kungen! Han gjorde min kväll här :)

Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Haha, helt underbart! <3

Karin sa...

Hej! En jättefin krans, snyggt med boll av löv. Härlig blogg du har, Karin. Förresten tror att vin är bättre än vete mot nacken :)

Elin sa...

haha hade nog personligen blivit ganska paff om jag fått det svaret... röstar för vinet jag med !

Anonym sa...

Alltså han är så skön, Kungen! Hur/varför fick han sin hjärnskada?

Marie

Ida sa...

Jaha,...mamma upp i dan ...eller?
Skämt åsido man blir bara så glad

Annika GW sa...

Underbart! För att minnas, för man glömmer, hoppas jag att du skriver ner och sparar! Annika

kungen o majkis sa...

Marie: Kungen fick ett shuntstopp när han var 13 månader. Efter att ha krampat i nästan ett dygn, och efter 5 veckor i respirator slutade det med att Kungen fick grava hjärnskador och blev blind. Jag har skrivit lite mer om det här:
http://kungenomajkis.blogspot.se/2010/05/18-maj.html

Mia sa...

Trevligt att få vara med på ett inspirations hörn;-). Det gäller ju att hitta ljuspunkterna i livet och kungen verkar bidra till många.

miOmolly sa...

Ha ha haaaaa, gud så kul=)) Han är bra rolig den där kungen=) Kram på er