söndag 8 februari 2015

Nya tapeter. Äntligen.



Vet inte hur länge jag har gått och suktat efter Pip´s ljuvliga tapet Birds i paradise. Den med khaki-bakgrund.
För ett par veckor sedan fick jag ett ryck och åkte och beställde. Nu var det dags. Jag fick tapeterna redan nästa dag. Hurra! Och kom hem med Birds in paradise. Med rosa bakgrund. Inte khaki. Jag hade beställt fel tapet. Not so hurra anymore.

Det gick ju som tur var att byta. Men det kostade mig 400 kr i frakt och administrationsavgift. Surt, men det fick det ju sjutton vara värt.

Nu skulle jag och min pappa, som var snäll och hjälpte till, bara riva strukturtapeten som suttit i vardagsrummet så jag kunde få upp min nya fina tapet. Ni vet den med khaki-bakgrund.
Inga problem sa de. Strukturtapet kan man riva lätt sa de. Bara dela tapeten och dra sa de. Inte min strukturtapet inte.
Vi fick skrapa bort strukturen. Med en spackelspatel. Ungefär samma princip som när man klipper ett får. Fast skrap istället för klipp. Skrap, skrap, skrap. Och så lite skrap igen.
Ja. Det tog en stund. 

 Men till slut var det färdigskrapat, färdigslipat och färdigspacklat. Och nya tapeten satt på plats. Ni vet den med khaki-bakgrund. Och som jag gillar den.
Som en sommaräng i hela vardagsrummet. Eller inte i riktigt hela. Jag vill här poängtera att det inte är någon fondvägg. För det är ute har jag hört. Den bara råkar sitta på en av de fyra väggarna.
 
Min fina, fina tapet. Pip´s Birds i paradise. Till slut med khaki-bakgrund.

8 kommentarer:

Carro sa...

Åå nu blev jag lite avis, så där så jag nästan själv går och köper mig en rulle eller två. MEN så kommer jag på att jag ju bara hyr huset jag bor i och de jag hyr av har sagt att jag ska lämna väggarna vita när jag flyttar. Bortkastade pengar kan man säga. Får helt enkelt vänta tills jag köpt mig mitt eget boende! Tills dess får jag njuta av min handduk och badrock i mönstret Birds in Paradise :)

Trådanten sa...

Jag har också hört att det är ute med fondvägg men inne med att man får göra som man vill bara men trivs. Snygg är tapeten och säkert lätt att trivas med!

Unknown sa...

Den tapeten är ju såå fin! Satte upp den åt en kund förra veckan. Inte är det ute med fondvägg. Det kommer aldrig bli ute! :) Det är ju då himla bra med fondväggar.
Hoppas du går en bra start på veckan!

kungen o majkis sa...

Vad bra att fondväggar inte är ute. För det kan eventuellt vara en fondvägg jag har ;-). Detsamma!

Vajb sa...

Såå fin!!

Rumpetuss sa...

Riktigt fin tapet som inte är en fondvägg utan bara EN vägg - snyggt!!!!

Anonym sa...

Visade den med vit bakgrund för min man. Trodde han skulle säga för blommig för rosa :-) Men han tyckte den var fin :-) :-)

BM FORM sa...

Riktigt snygg tapet! Det är väl tur att man inte bara gör som alla trender säger. Ja menar, då hade du ju tagit bort strukturtapeten för längesedan och då säkert haft något annat mycket tråkigare på väggen än fåglarna nu ;-)